• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57934
+
-

فاز اول پل موقت گاومیشان افتتاح شد

این پل که مهم‌ترین و اقتصادی‌ترین راه اقتصادی دره‌شهر با لرستان و خوزستان بود، در سیل اخیر کاملا تخریب شد

خبر ویژه
فاز اول پل موقت گاومیشان افتتاح شد

پل فلزی گاومیشان که روی رودخانه سیمره در شهرستان دره‌شهر واقع شده بود و بیش از ۵۰ سال قدمت داشت، در سیل ۲۰ فروردین امسال به طور کامل تخریب شد. از آنجا که این پل مهم‌ترین و اقتصادی‌ترین راه ارتباطی ‌کشاورزان و تولیدکنندگان منطقه با سایر مناطق ازجمله پلدختر و استان خوزستان بود، این حادثه آنها را بسیار متضرر کرد. اما حالا مسئولان دره‌شهر از افتتاح فاز اول پل گاومیشان خبر می‌دهند.

فرماندار دره‌شهر در این رابطه به ایرنا گفت: پس از وقوع سیل اخیر و تخریب پل گاومیشان، کار ساخت آن بلافاصله آغاز شد و پس از 2 ماه انتظار، با تلاش کارکنان اداره کل راهداری و حمل ‌و ‌نقل جاده‌ای استان و مهندسان پل‌سازی، نصب سازه پل موقت گاومیشان انجام شد و تردد در این پل از این پس برقرار است.

«سید حسینعلی موسوی» بیان کرد: با راه‌اندازی پل موقت فلزی گاومیشان در شهرستان دره‌شهر، امکان تردد خودروهای سبک فراهم شده است. در فاز دوم این عملیات نیز تناژ پل موقت برای تردد سایر خودروها افزایش خواهد یافت. 


بازدید دادستان دره‌شهر از گاومیشان

دادستان دره‌شهر به عنوان مدعی‌العموم برای احیای حقوق عامه از روند ساخت پل گاومیشان بازدید کرد و گفت: با توجه به درخواست و اعتراض مکرر مردم در خصوص روند ساخت پل گاومیشان به عنوان یک پل مهم اقتصادی و ارتباطی، ضمن حضور در کارگاه این پل، با مسئولان نیز جلسه‌ای برگزار شد.

«علی ادبی فیروزجاهی» ادامه داد: با افتتاح فاز اول این پل، خودروهای سبک می‌توانند از روی آن عبور کنند. همچنین، فاز دوم که مستحکم‌سازی و بالا بردن تناژ پل است، پیگیری خواهد شد.وی اظهار کرد: قطعا این پل به عنوان یک مسیر موقت ساخته شده و باید مسئولان، طبق قول‌های خود، به فکر ساخت پل اصلی نیز باشند. همچنین، با توجه به لزوم تکمیل این پل، نماینده مجلس از طریق وزارت راه پیگیر اختصاص بودجه برای اجرای فاز دوم آن و نیز ساخت پل اصلی نیز باشد.

دادستان دره‌شهر گفت: با بررسی‌های انجام شده، کار طبق روال در حال انجام است و باید از مسئولان اداره کل راهداری بابت پیگیری‌شان تشکر کرد. دادستانی هم به عنوان مدعی‌العموم و برای احیای حقوق عامه، مشکلات شهرستان را پیگیری خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید